
Hierbij een uitvoerig beoordeling van uw service na 3 jaar gebruik van hoortoestellen. Ik kreeg de toestellen in 2016 met een hoorzekerheidsplan nav mijn diagnose tinnitus, samen met een auditieve beperking in met name het register voor spraak en omgevingsgeluid. ik werk in het onderwijs en heb me via reintegratie kunnen aanpassen, ook dankzij de hoortoestellen. Het was een moxy1 met een seperate afstandsbediening, een kwetsbare combinatie. Het verlies of niet voorhanden hebben van de afstbed levert direct een onbruikbaar apparaat op. Immers de programma's kunnen niet gebruikt worden en harder of zachter gaat ook niet. In de setting van het onderwijs is dit zeer invasief en het heeft me regelmatig beperkt. De service van Schoonenberg vond ik regelmatig ver onder de maat. Zaken waren gesloten (Hoge weg een paar weken, ik kon nooit terecht in het weekend bij alle vestigingen) Ik kreeg de indruk dat auditieve beperking onder werkenden een kleine doelgroep was. Verder kon een afstandsbediening 2x niet uit voorraad geleverd worden en het duurde soms 2 weken (intussen kon ik het het gehoorapparaat feitelijk niet gebruiken) Een gehoorapparaat dat aangewezen is op een afstandsbediening is feitelijk een onding. Ik vergelijk het met een tv toestel dat alleen werkt op een afstandsbediening..je hebt er dan soms ook niks aan!
Na verlies van een linkeroortje tijdens een concert,kon ik langs gaan bij de vestiging Hoge weg, ook dan blijkt de service van Schoonenberg niet toegesneden op de praktijk van mijn beroep. Ik kon geen vervangend hoortoestel meekrijgen en de bestelling en verwerking van de verzekeringskwestie zou volgens de procedure weer weken gaan duren. Daarnaast bleek de audicien op de Hoge weg ziek geworden. Ik wilde tenslotte een groot compiiment geven aan de stagiair Jasper die zich bijzonder heeft ingespannen om de procedure te versnellen. Hij is hiervoor ook op zaterdag open gegaan, waar ik van harte achtersta. (-:
Ik heb intussen een nieuw toestel, bestuurd door een app. Superfijn natuurlijk. De variatie in tinnitusprogramma's zou ik graag nog wat uitgebreid krijgen. Jasper ging het navragen. Kortom Schoonenberg graag werk maken van de serviceverbetering, productverbetering en voorlichting.
Ik heb alle begrip voor overmachtssituaties ivm onderbezetting, maar dit moet de grootste prioriteit hebben voor het behouden van de klant.